zondag 27 april 2014

Drijvende gerbera's

Schaal met Gerbera's


Aangezien de Paas decoratie nu weer opgeruimd is, lijkt het op sommige plaatsen toch wat kaal in huis... Omdat ik niet zo veel tijd had, maar toch wat leuks wilde neerzetten, heb ik deze schaal met Gerbera's gemaakt. Het is makkelijk en snel gemaakt, aangezien het nogal eenvoudig is, maar het ziet er toch leuk uit.


In de schaal liggen groene sierkiezelstenen (o.a. Intratuin, Xenos). Deze zijn zo gekocht, maar zoals ik al eens eerder schreef (zie Deco dienblad) zijn ze ook makkelijk zelf te maken, door buiten wat steentjes te zoeken en deze (nadat ze zijn schoon gemaakt) in de gewenste kleur te spuiten met spuitverf.

Het water heb ik met kleurstof groen gekleurd, voor een extra kleurig effect. Het groene water steekt mooi af tegen de witte kleur van de Gerbera's. Over de groene kleurstof heb ik ook al eerder geschreven, zie Krans met bloemen

Gerbera's zijn erg geschikt om te drijven, doordat ze een brede, platte bloemkop hebben. De stelen vlak onder de kop afsnijden met een scherp mesje en vervolgens op het water leggen. Ook leuk om de gerbera's te combineren met (witte of groene) drijfkaarsjes in de schaal. Deze had ik helaas niet meer, maar zouden er erg leuk bij uitzien.
Deze schaaltjes zijn ook erg geschikt om tafels mee aan te kleden, door één schaal of bolglaasje, of meerdere op rij neer te zetten. Leuk als tafeldecoratie voor een etentje of versiering van sta-tafels.


  

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi dat frisgroen bij de witte bloemen. Een prachtige frisse decoratie!
    Fijne avond,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Het gekleurde water geeft inderdaad net wat extra's en het is heel makkelijk! Jij ook een fijne avond,
      Groetjes Ellen

      Verwijderen