zaterdag 27 december 2014

Kerst decoratie binnen en buiten

Kerstdecoratie binnen en buiten

Ondertussen is de Kerst al weer voorbij en ik hoop dat iedereen leuke en gezellige dagen gehad heeft... Helaas heb ik even niet kunnen bloggen, aangezien mijn computer kapot was. En ik had nog wel zo veel inspiratie voor de kerst! Daarom bij deze alsnog een post van verschillende kerstdecoraties waarmee ik binnen en buiten het huis versierd had. Jammer dat het al weer bijna tijd is om alles op te ruimen en de kerstspulletjes weer een jaartje moeten wachten. Bij deze wens ik iedereen alvast een goed uiteinde en goed begin, met de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!

Binnen

Behalve een adventsstuk (Adventbak) heb ik nog wat kerstversiering in de kamer staan. Veel kaarsjes en lichtjes voor gezelligheid en warmte tijdens deze donkere en koude dagen.




De zilverkleurige lantaarn heb ik gevuld met verschillende theelichthouders. Daar tussen liggen kerstballetjes en er hangt een ster in de lantaarn. Hierdoor wordt de decoratieve lantaarn ook van gedecoreerd. Net even wat aparter dan er enkel een kaars in zetten...

De lantaarn staat met de rest van de decoratie op het zilverkleurige kastje. De zilveren decoratie past goed bij de kleur van de kast, het wit geeft een mooi contrast. De twee engelen beeldjes vond ik mooi bij het kerstthema passen. Deze beeldjes zijn met hoogglans spuitverf wit gespoten. De houten letters "Xmas" (Intratuin) zorgen voor nog wat extra kerstsfeer.


Deze "Xmas schaal" staat op de salontafel. Als basis is een wit houten, vierkante dienblad gebruikt. Hierop staat een windlichtkaars, een theelichtje met zilveren sterren en houten "Xmas"letters. Een klein potje met dennengroen zorgt voor een typische kerstsfeer. Het dienblad is opgevuld met grijs baardmos (Tillandsia), waar zilveren kerstballetjes en komkommervruchtjes tussen liggen.



Natuurlijk is een kerstboom de ultieme kerstdecoratie in huis. Dit jaar kon onze witte kunstboom niet worden neergezet vanwege plaatsgebrek. De babybox staat nu in de hoek waar de kerstboom zou staan. Omdat een kerstboom echter niet mag ontbreken, hebben we een kleinere, groene boom gekocht, een klassieke Servische spar. De boom is versierd met lampjes en zilveren matte, glanzende en glitter kerstballen.


Omdat dit de eerste kerst met ons drieën is (mijn zoontje is nu 5 maanden), vond ik het leuk om hem een eigen kerstbal te kopen. Toepasselijk met "My first Christmas" er op. Verder staat er een sneeuwpop en "Merry Christmas" op. Dat de babyblauwe bal qua kleur niet helemaal bij de rest past, zie ik maar even door de vingers, daar is deze kerst veel te speciaal voor.

 

Andere jaren hadden we altijd een witte kunstboom. Het makkelijke van een kunstboom is dat je hem maar een keer hoeft te kopen en daarna alleen maar elk jaar van de zolder hoeft te halen. Bovendien vind ik de witte boom apart, zeker in combinatie met de grijze en zilveren ballen en rozen met glitters. Deze kleuren passen perfect bij de rest van het interieur met antraciet, grijs en zilver en witte (hoogglans) meubels.



Aan de voordeur

Natuurlijk is het leuk om ook buiten wat aan kerstversiering te doen. Bij de voordeur kom je al in kerstsfeer binnen! Ik heb een houten "Merry Christmas" ophangen en een eenvoudige kerstkrans. De met Nobilis dennengroen opgedraaide kerstkrans is enkel met een paar houten hartjes, passend bij de houten letters aan de andere kant, versierd.

  


Aan het raam

Het raam versieren is dubbel leuk aangezien deze versieringen zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant te zien zijn. Op de vensterbank stond al de krans met lampjes (Staande krans). Veder heb ik verschillende soorten sterren opgehangen en zo het hele raam versierd. In het midden hangt een rieten ster met verlichting en daar om heen hangen op verschillende hoogtes witte schuim sterren, plastic ijs sterren en zilveren sterretjes. Hiervoor kunnen allerlei soorten gebruikt worden, een mooi effect ontstaat door het gebruik van verschillende soorten en materialen. Met een dun touwtje zijn de sterren bevestigd aan een koord dat boven langs het raam gespannen is. Wanneer er stevig, maar dun touw gebruikt wordt, zoals vislijn, zijn de touwtjes niet of nauwelijks zichtbaar en lijken de sterren te zweven.



In de tuin

Op het tafeltje in de tuin staat ook een kerstboompje (Picea) met lampjes. Niet alleen leuk wanneer je in de tuin bent, want van binnen zijn de lampjes 's avonds ook goed te zien, wat ook de tuin iets gezelligs geeft. Bij de kerstboom staat een kerst engel en en een steker met een kerstman (Action). Ik heb nu alleen op het tafeltje wat kerstversiering gezet, omdat dit ook het meest zichtbaar is voor het raam. Kerstverlichting in struiken of boompjes staat ook gezellig en brengt wat licht in de anders zo donkere tuin.    



1 opmerking:

  1. Dag Ellen, ik kom even langs om je een gelukkig nieuwjaar te wensen. Mijn allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!
    Wat een prachtige kerstdecoratie, dat is echt supermooi gedaan!
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen