zondag 8 juni 2014

Mijn Bruids boeket

Mijn eigen bruidsboeket...


Op 8 juni 2012 zijn mijn liefste en ik getrouwd zijn... Een prachtige dag, met mooie herinneringen! Daarom vond ik het wel leuk om vandaag een paar foto's van mijn eigen bruidsboeket te laten zien. Ik heb het bruidsboeket en bijbehorende corsages (bruidegomscorsage en corsages voor de getuigen en (schoon)ouders) toen natuurlijk zelf gemaakt.


Dit bruidsboeket is gemaakt met een combinatie van verschillende technieken. De basis is een handgebonden boeket, waar een draadframe aan vastgemaakt zit, dat de hangende punt vormt. De punt is daarna met pitriet, Berengras en parels aangevuld. Bovendien zijn er bloemen (orchideeën) met lijmtechniek in verwerkt. De stelen van het boeket zijn langer gelaten en afgewerkt met stof (restje van de bruidsjurk) en parels. 
Ik heb toen bewust voor dit boeket gekozen, omdat ik graag een modern boeket wilde, maar wel graag wat "meer" dan alleen het ronde handgebonden boeket. Een afhangende punt vind ik persoonlijk voor een bruidsboeket heel mooi, het geeft het meer volume en het is wat "specialer". De bekende waterval boeketten, met afhangende punt met bloemen, vond ik echter een beetje te klassiek. Door de alternatieve punt te maken van draad en pitriet, krijgt het boeket een modernere en luchtigere uitstraling.

  
Ook bij de keuze voor de bloemen, heb ik mijn persoonlijk smaak laten spreken. Ik wilde graag de kleuren wit met groen. Deze kleuren zijn sowieso favoriet bij mij en bovendien geven ze het boeket een frisse tint. Daarbij heb ik mijn favoriete bloemsoorten, die daarbij mooi bij elkaar passen, gekozen om in het boeket mooi te verwerken.
In het boeket zijn de volgende bloemen verwerkt:
  • Groene Hortensia (Hydrangea macrophylla)
  • Groene Anjers (Dianthus caryophyllus)
  • Grote, witte Rozen (Rosa 'Avelanche')
  • Asclepia 'Moby Dick' (de groene "balletjes")
  • Dendrobium nobile
  • Berengras (Xerophyllum)
  • Aspidistra blad (Aspidistra elatior)
Overige materialen die gebruikt zijn:
  • Dikke zilveren aluminiumdraad
  • Parels (wit)
  • Pitriet (wit)
  • Stukje stof om de stengels af te werken
  • Wikkeldraad zilverkleurig

Hieronder staan ook nog foto's van het bruidsboeket, gemaakt door de fotograaf (Herman Bouwens van Foto Kaldenbach, Simpelveld). (http://www.fotokaldenbach.nl/)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten