vrijdag 2 mei 2014

Nieuwe/oude decoratie

Nieuwe decoratie met oude spulletjes


Het is natuurlijk niet mogelijk en ook niet zinvol om steeds alleen maar nieuwe spullen te kopen. Niet alleen is het onnodig duur, maar het is ook zonde van de leuke spulletjes die thuis staan. Met een paar goede basis accessoires, zoals een paar verschillende schalen, vaasjes of flessen, theelichtjes en decoratie steentjes en kraaltjes, kun je makkelijk variëren en steeds iets nieuws neerzetten.

Aangezien ik de nieuwe schaal met drijfdeco op tafel heb staan (Schaal met drijvende decoratie), wilde ik de rest van de decoratie ook wat veranderen... Tijd om in de kasten te duiken en van alles uit te zoeken om met de "oude"spullen wat nieuwe decoratie te maken!

Het zilveren kastje, waar eerst de Paasdeco schaal op stond, heb ik nu helemaal in wit/zilver aangekleed. De boeddha's die er op staan, heb ik overigens zilver gespoten met de spuitverf. Deze waren eerst bruin. In het houten hart, dat eerst met Paaseitjes gevuld was (Hart met paaseitjes), heb ik nu verschillende theelichtjes gezet, met glaskraaltjes en wat gebogen ijzerdraad. De orchidee (Phalaenopsis) staat nu ook in een bijpassende witte pot met een wit houten hartje.

Op deze schaal heb ik de flessen en potjes met tekst neergezet, die ik eerst op met voorjaarstakjes gevuld had op het houten dienblad (zie Dienblad met voorjaar). Om het geheel nog wat aan te kleden, zet ik er waarschijnlijk nog een paar losse bloemen in, zoals Zuidewindlelies (Ornithogalum thyrsoides), Gerbera's of Calla's (Zantedeschia aethiopica),of een paar groene takjes, zoals Pistache, Asparagus of Eucalytus (Eucalyptus cinerea). 




Ook de groene flesjes en theelichtjes hebben weer eens een andere plaats gekregen... Om de grote fles wat te versieren heb ik er een slinger van groene wikkeldraad omheen gedaan. Aan deze slinger zitten houten hartjes en bloemen.


Het versierde potje (Versierde bloempotjes) staat leuk bij de groene hond (verkrijgbaar in allerlei kleuren, o.a. bij deco winkels of via webshop http://topdesign.nl/spaarpotten/spaarpot-pomme-pidou-hond-billy-1077) en de bloemvormige theelichtjes.

Met een paar kleine veranderingen ziet het er allemaal weer net even wat anders uit! Sommige spulletjes verdwijnen even de kast in, sommige komen weer eens te voorschijn en andere worden net even wat anders gebruikt of neergezet... Wanneer je eenmaal een goede "basis" voorraad hebt, kun je blijven decoreren en heb je steeds iets "nieuws" staan!
  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten