zondag 11 mei 2014

Moederdag hartjes

Rozenhartje voor Moederdag

 

Vandaag is het Moederdag! Een bloemetje is dan eigenlijk altijd wel goed om te geven! In plaats van een gewoon boeketje of plantje, heb ik nu eens deze hartjes met rozen gemaakt. Niet alleen bloemen, maar ook een hartje om de liefde en waardering voor moeder uit te drukken...


Een bloemenhart staat voor liefde, romantiek en/of genegenheid en is daarom geschikt voor vele gelegenheden, bijvoorbeeld zoals nu voor Moederdag.
Er zijn vele mogelijkheden om een hartje te vullen. Ik heb nu er voor gekozen om alleen rozen (met wat groen) te gebruiken, waardoor het rustig, maar toch ook rijk gevuld uitziet.   
Net als de andere harten, die ik al eerder maakte (Bloemenhartje en Hart van rozen), zijn ook deze hartjes op een steekschuim hartvorm gestoken.


Voor mijn lieve moeder maakte ik dit hart van lichtroze rozen. Door slechts een kleur rozen te gebruiken, ontstaat een rustig geheel en een volle vorm. Voor wat extra kleur en vulling zijn er kleine plukjes Asparagus setaceus tussen de rozen gestoken. De rand van het hart is van te voren afgewerkt met klimopblad (Hedera helix), zodat de plastic rand van de ondergrond niet meer zichtbaar is.

  

Voor mijn schoonmoeder maakte ik dit hartje met twee kleuren rozen: licht- en donker oudroze. De lichte rozen vormen de basis, met de donkere er tussen. Hierdoor ontstaat een mooi contrast. Hierbij is het natuurlijk wel belangrijk om de rozen mooi te verdelen. Omdat het licht en donker contrast al extra effect geeft, heb ik hier geen groen er tussen gestoken, alleen een rand van klimop blad en plukjes Asparagus setaceus onder langs. Dan is het wel belangrijk dat de rozen mooi aansluiten, zodat er geen gaten tussen zitten, waar de steekschuim zichtbaar is.










2 opmerkingen:

  1. Dat heb je prachtig gemaakt Ellen, wat een schitterende hartenboeketten!
    Fijne avond,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Die bloemenhartjes zijn wel favoriet voor veel gelegenheden, zeker voor Moederdag!
      Groetjes Ellen

      Verwijderen