zaterdag 24 mei 2014

Flesjes en bloemen

Decoratie dienblad met flesjes, nu gevuld met bloemen


Een paar flesjes bij elkaar op een dienblad, met enkele losse bloemen er in, ziet er heel gezellig en stijlvol uit, terwijl het super simpel is.

Een tijdje terug had ik de basis van deze decoratie al laten zien: het dienblad met flesjes (zie ook Nieuwe/oude decoratie). Op zich vond ik de flessen met tekst heel leuk staan op het zilveren dienblad, maar ik wilde er eigenlijk nog wat bloemen aan toevoegen, omdat het nog wat kaal was. Dat heb ik nu gedaan en ik wilde het geheel toch nog eens laten zien, nu het "af"is: ziet er zo veel beter uit!


Zo zag het er eerst uit:

Nu de bloemen er in staan, heeft wat meer volume en omdat er nu ook wat meer kleur, wit en groen, in zit, komt het geheel veel beter tot zijn recht.

Zo ziet het nu dus uit:

In de flesjes staan de volgende bloemen:
  • een tak Gipskruid (Gypsophila paniculata), rechter vaasje
  • Eucharis grandiflora met twee takjes Bamboe ( Rush snake grass/ Equisetum), middelste vaasje
  • Dianthus barbatus 'Green Trick', dit is een Anjersoort, linker vaasje

Door verschillende soorten losse bloemen te kiezen, ontstaat er een speels geheel. Dit wordt versterkt doordat er verschillende vormen en texturen gebruikt zijn, die een mooi contrast vormen: de kleine, fijne en vele bloemetjes van het gipskruid en de grote, ronde bloemen van de Eucharis; de strakke, gladde Bamboe stengels en de fijne haartjes van de groene Anjer.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten