maandag 18 januari 2016

Kratje, letters en hartjes

Nieuwe versiering bij de voordeur


Dit versierde kratje hangt nu naast onze voordeur, heel toepasselijk met "Home" er op. Het is tenslotte ons huis, ons thuis!


Nadat ik eerder al de ene helft van de voorkant van het huis, het raam, van nieuwe decoratie voorzien had (lees hiervoor ook Gevlochten flessen), was nu de voordeur aan de beurt. De kerstversiering had ik al afgepakt, dus er moest iets nieuws worden opgehangen...

Voor de kerst hing er een rieten krans met hartjes (zie Krans met hartjes) en deze heeft er (met enkele tussenpozen) meer dan een jaar gehangen. De krans is op zich nog altijd mooi, een paar keer heb ik een hartje opnieuw moeten plakken, maar verder is hij nog prima, alleen een beetje verweerd en gebleekt door wind, regen en zon, maar bij zo'n robuuste krans is dat juist mooi. Na zo'n lange tijd was ik toch wel eens aan iets nieuws toe. Ik wilde me deze keer wel aan mijn voornemen houden om niks nieuws te kopen en heb van alles bij elkaar gezocht om iets mee te maken.   


Tijdens het opruimen van de kerstspullen, kwam ik deze hanger nog tegen. Deze heeft in ons vorige huis een hele tijd voor het raam gehangen. Basis zijn wat kronkelige takken/slierten, die met draad verstevigd en samen gebonden zijn en hier zijn allerlei hartjes en het woord "Home" aan opgehangen. Hartstikke leuk, maar aangezien met het afpakken van de kerstversieringen het haakje afgebroken is, kan ik daar nu even niks meer ophangen en bovendien zijn de flessen met takken die nu op de vensterbank staan zó hoog, dat deze hanger er niet (mooi) meer bij past. Zonde echter om er niks meer mee te doen, dus heb ik alles los gemaakt en hergebruikt!

Het kratje zat in het kerstpakket van mijn man. Houten kratjes zijn altijd leuk en bovendien nu helemaal in, dus niet weggooien! Het houten kratje vormt de basis en de slierten van de voormalige raamhanger, heb ik los gemaakt en opgerold in het kratje, zodat er wat vulling in zit. Daarna met draad het woord "Home" stevig op het kratje vast gemaakt en er ten slotte de hartjes aan gehangen.

Door oude spulletjes te gebruiken, krijg je van zelf aparte knutsels... De decoratie op/in dit kratje zijn eigenlijk maar wat bij een gezochte restjes en het is super simpel gemaakt, maar toch ziet het leuk uit en het is weer eens iets anders, iets origineels en unieks.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten