zondag 10 januari 2016

Gevlochten flessen

Iets nieuws op de vensterbank


Een paar dagen geleden was ik met mijn moeder bij Ikea en ondanks mijn goede voornemen om voorlopig niks nieuws te kopen, kon ik het toch niet laten. Ik vond deze robuust gevlochten flessen van riet zó leuk... Enige excuus is dat het wel een aankoop is die zich loont, want je kunt er lang plezier van hebben en ze passen overal (bij).

Naast het feit dat ik ze gewoon mooi vind, heb ik bewust voor deze flessen gekozen, omdat deze tamelijk hoog zijn en daarom perfect op de vensterbank passen. Onze woning heeft namelijk een groot raam (hoog en breed) en kleine decoratie of accessoires, zoals bloempotjes, beeldjes, windlichten of vazen zien daar al gauw erg klein en onopvallend uit. Door iets neer te zetten wat volume en/of hoogte heeft, toont het mooier. Het is niet nodig dat het hele raam gevuld is, maar één hoog, smal item of een paar lange takken zijn vaak al voldoende.


Deze flessen zijn gevlochten en daardoor niet waterdicht. Verse bloemen kunnen er dus niet in, maar namaak bloemen, takken of gedroogde materialen kunnen er prima in gezet worden. Eigenlijk hoeft er niet eens altijd iets in te staan, ook zo zijn de vazen al decoratief (zeker in combinatie met andere accessoires). Ik heb er nu witte, gekronkelde takken in staan, ook van Ikea. Deze takken zijn ook gedroogd en houden dus lang.
Het is heel simpel, maar daardoor ook makkelijk en snel en kan langere tijd blijven staan zonder veel onderhoud. Van binnen én buiten ziet het er dus voorlopig weer leuk uit voor/achter het raam:


   
  
    

1 opmerking:

  1. Hallo, zulke vazen zoek ik maar zijn bij ons niet te verkrijgen....in welke Ikea heeft u deze gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen