dinsdag 5 januari 2016

Gelukkig Nieuwjaar!

De beste wensen voor 2016...


Een schoorsteenvegertje met een ladder, klavertje vier en een "Glückspilz"... Allemaal symbolen voor geluk en daarmee is deze geluksbrenger passend bij het nieuwe jaar. Bij deze wil ik iedereen veel geluk, gezondheid, liefde en plezier toe wensen voor het komende jaar.

Natuurlijk wil ik jullie ook bedanken voor het bezoeken en lezen van mijn blog afgelopen jaar. Ik hoop dat jullie ook in het nieuwe jaar nog eens een kijkje komen nemen...
Ik ben van plan om wat veranderingen door te voeren... een andere lay out of kleurenthema, misschien een nieuwe, maadelijkse rubriek.... Een nieuw jaar, nieuwe ideeën, nieuwe energie! Het zal nog heel even duren, maar Leuk Mooi Lief krijgt dus een nieuwe look!

De kerstvakantie is ondertussen afgelopen en de kerstspullen heb ik allemaal weer weggeruimd. Het is wel altijd heel gezellig, die versiering en lampjes in huis, maar na de kerst begint het toch te kriebelen om alles weer op te bergen. Nu is het toch wel een beetje kaal... Hoogste tijd dus om aan de slag te gaan en wat nieuwe aankleding en decoratie te maken en/of neer te zetten. Daar volgen uiteraard nog foto's en beschrijvingen van...

Bij een nieuw jaar horen natuurlijk ook goede voornemens. Bewuster leven stond daarbij hoog op mijn lijstje: gezond en zoveel mogelijk biologisch eten, minder met de auto en meer te voet of met de fiets, minder kopen en weggooien in deze consumptiemaatschappij, afval scheiden en recyclen. Ook voor wat betreft woningdecoratie geldt dit goede voornemen. Minder nieuwe spullen kopen (want daarna staan deze maar wat in de kast, terwijl er bij blijft komen), oude spullen hergebruiken en steeds anders combineren of vernieuwen (een ander kleurtje geeft vaak een heel andere look), zelf materialen zoals blaadjes, takken of vruchten verzamelen uit de tuin of langs de velden en weg (uiteraard is het niet de bedoeling om natuurgebieden leeg te roven), op rommelmarkten of in kringloopwinkels kijken en spullen een tweede kans geven... Met wat creativiteit kun je zo veel met zo weinig! Goed voor het milieu, goed voor de beurs en leuk om te doen.
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten