maandag 2 januari 2017

Verjaardags boeket

Klein en fijn


Dit wit groene boeketje heb ik eens niet zelf gemaakt, want ik kreeg het cadeau voor mijn verjaardag. Het is wel helemaal mijn smaak en ik vond het leuk om het toch te laten zien.

Laat ik eerst eens beginnen met de nieuwjaarswensen... 2017! Ik wens iedereen een mooi en gezond jaar toe, met veel liefde, gezelligheid en leuke momenten! Hopelijk heeft iedereen leuke feestdagen gehad. Hier was het heel gezellig, maar eigenlijk ben ik ook wel blij dat nu weer het "gewone leven", met de dagelijkse routines, begint. 

Tussen alle drukte rond Kerst en Oudjaar door, was ik ook nog jarig op 28 december. Hoewel het ons in die week op zich al niet ontbrak aan taart, lekker eten en gezelligheid, was het verjaardagsfeest erg leuk en gezellig. Het is natuurlijk toch wel leuk om een dag in het zonnetje te staan en felicitaties, kaarten en cadeau's te krijgen. Zo kreeg ik ook dit kleine koffieboeketje. Super leuk en helemaal mijn smaak qua bloemen en kleuren.

Beschrijving

Een koffieboeketje is eigenlijk een gewoon boeket, maar dan wat kleiner en compacter gebonden. Je moet het makkelijk in je hand kunnen houden. Het is daarom heel geschikt om mee te nemen als je ergens op visite gaat, als kleine attentie. Je staat niet met lege handen maar het is wel zo makkelijk en praktisch. Bovendien past het altijd wel ergens bij degene die het krijgt, kan in bijna iedere vaas staan en er is altijd wel een plekje voor te vinden.
Dit boeket is gemaakt door Bloem en Huis



Gebruikte materialen

  • Grote witte roos ('Avelanche')
  • Gipskruid (Gypsophyla paniculata)
  • Waxflower (Chamelaucium unciatum)
  • Lysianthus (Eustoma russellianum)
  • Bouvardia

Werkwijze

Het boeket is korenschoof rond gebonden. Het boeket is kort gemaakt, zodat het een praktisch formaat krijgt en het geheel mooi compact gevuld wordt, zonder dat er veel materialen gebruikt hoeven te worden. Het boeket is in witte (melk) cellofaan folie ingepakt, wat mooi bij de wit-groene kleur van het boeket past en het tevens een extra winters accent geeft.
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten