dinsdag 25 juli 2017

Nieuwe stoelen

Nieuwe eetkamer stoelen, nieuwe look 


Stiekem droomde ik al langer van nieuwe, andere stoelen aan onze eettafel, maar nu de oude helemaal kapot waren, was dat een goede reden om ook echt nieuwe te kopen. Deze stoelen zorgen meteen voor een heel andere uitstraling van de eethoek en eigenlijk van de hele kamer!
Ik ben even een tijdje wat afwezig geweest op de blog, doordat ik nogal druk was met andere dingen. Niet alleen aan bloggen kwam ik nauwelijks toe, ook in huis heb ik even weinig aan decoratie gedaan. Natuurlijk stond het er wel verzorgd bij, maar ondertussen stond er al maanden hetzelfde. Zo zette ik een tijdje geleden deze Lente etagère nog eens op tafel en hoewel hij super leuk is, wordt het na een tijdje ook wel weer eens tijd voor iets anders...
Lang houdbare decoratie blijft natuurlijk altijd mooi en heeft geen (of zeer weinig) verzorging nodig, wat een voordeel kan zijn als je even geen tijd hebt om iets nieuws te maken of iets te verversen. Het is echter ook een nadeel omdat het niet nodig is, blijft het maar staan en wordt op den duur toch saai. Nu we de nieuwe stoelen en een nieuwe lamp gekocht hadden, kreeg ik echt zin om weer eens aan de slag te gaan en ook de decoratie te veranderen, hierover lezen jullie nog. Nu ziet de hele woonkamer er ineens weer anders, nieuwe en fris uit! 



Stoelen Lazio

Deze stoelen, model Lazio, kochten we bij Kwantum, kijk voor meer info op de website van Kwantum. De stoelen zijn gemaakt van rotan en verkrijgbaar in twee kleuren, die we gecombineerd hebben: naturel en zwart. Ik vond het eigenlijk wel leuk om allerlei verschillende stoelen te kiezen, met een leuk contrast in vorm, kleur en materiaal. Dat is tegenwoordig helemaal hip, maar helaas vindt mijn man dat toch niet zo mooi. Daarom kozen we voor één soort stoel in twee verschillende kleuren, beetje een compromis.
Hoewel het rotan een klassiek materiaal is, ziet de zitting er strak en modern uit door de manier waarop het gevlochten is. Ook het metalen onderstel zorgt voor een moderne uitstraling. Door de open vormen van zowel de zitting als het onderstel, oogt de stoel heel licht en ruimtelijk.
Het rotan is warm en past door het contrast goed bij de hoogglans witte tafel. Ook combineren van verschillende materialen en het contrast van hoogglans wit, zilver en natuurlijke materialen (zoals hout en rotan), komt nu in de eethoek terug. Het rotan past mooi bij het donkere eikenhout van de kast en TV meubel en ook bij de rest van de inrichting.

 

Staande lamp Siena      

De nieuwe lamp, ook van de Kwantum,  past met zijn witte, houten poot en rieten lampenkap heel mooi qua kleur en materialen bij de rest van de inrichting. Natuurlijke materialen en kleuren, gecombineerd met wit past perfect in dit hoekje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten