vrijdag 27 maart 2015

Kip, haan en eitjes

Paasdecoratie


Het is al weer bijna Pasen, dus hoogste tijd om in huis wat paasdecoratie neer te zetten. Bij Pasen horen eitjes en deze schaal met kip, haan, eitjes en stro oogt heel natuurlijk en robuust.


Hoewel ik nog veel spulletjes van vorige jaren op zolder heb liggen, kon ik het toch niet laten om deze mooie kip en haan te kopen, toen ik ze laatst in de winkel zag. Deze keramische kip en haan hebben een natuurlijk en robuust uiterlijk. Nadat meer abstracte paasdecoratie een hele tijd helemaal "in"was, zoals kippen en (paas)hazen met strakke vormen en felle kleuren, zie je dit jaar toch weer meer natuurgetrouwe versies. Onbewerkte materialen zoals stro en veertjes, natuurlijke kleuren en realistische vormen horen hier bij. Deze paasschaal oogt heel naturel en past in bijna iedere inrichting, van modern tot klassiek.


Als ondergrond heb ik de kunststof schaal met stenen "look" gekozen, omdat deze mooi bij de stenen kleur van de kip en haan en de natuurtinten van het stro en de veertjes past. Van gewoon naturel stro heb ik een soort nestje gemaakt, waar de kip en de haan in staan. Er liggen een paar witte uitgeblazen eitjes bij en rondom zijn wat bruine en gespikkelde veertjes gestrooid en wat kapotte eierschalen.
Een makkelijke en gezellige paasdecoratie!


1 opmerking:

  1. Ooooo dat is mooi! De kip en de haan waken over de eitjes :-). Heel mooi ook met dat stro erbij en de veertjes. Prachtige paasdecoratie Ellen!
    Nog een fijne week en gezellige paasdagen gewenst!
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen