woensdag 7 december 2016

Glazen stolp

Decoratie stolp met kerstgroen


Deze glazen stolp met houten plateau is helemaal hip en ontzettend veelzijdig. Door steeds iets anders onder te zetten, kun je eindeloos variƫren en heb je toch steeds iets nieuws staan. Nu is de stolp natuurlijk in kerstsfeer met een houten kerstboom en dennentakjes opgemaakt.

Ik kreeg deze stolp cadeau van mijn tante en ik ben er erg blij mee. Op de eerste plaats had ik zo iets nog niet en zulke stolpen zijn helemaal hip nu. Bovendien vind ik het leuk om basic accessoires te hebben, die steeds opnieuw gedecoreerd kunnen worden, waardoor je met dezelfde artikelen toch steeds iets nieuws neer kunt zetten. Daar is deze stolp natuurlijk hartstikke geschikt voor want de vulling kan steeds verschillen, waardoor het meteen een heel ander uiterlijk krijgt. De stolp neemt bovendien niet veel ruimte is en kan daardoor op meerdere plaatsen neergezet worden, wat ook weer voor variatie zorgt. Hij past prima op de salontafel (hoewel dat met een actieve peuter misschien even niet zo handig is), maar ook op een bijzettafel, op een kast of op de vensterbank staat hij prima!

Kerststolp

De stolp is gevuld met een houten kerstboompje, een koperkleurige engel en takjes dennengroen, helemaal passend bij het kerstthema. Door de houten ondergrond van de stolp en de naturel houten kerstboom, past dit mooi bij het natuurlijke, basic thema van de rest van de decoratie. Het dennengroen oogt ook natuurlijk en blijft ook zonder water lang goed. Vooral als je er iet te veel aan komt, anders kunnen de gedroogde naalden wel uitvallen. 

Variatie

Met deze stolp kun je eindeloos variĆ«ren. Er kan van alles onder gezet of gelegd worden, passend bij een thema (kerst, pasen, herfst), maar ook neutrale voorwerpen die het hele jaar kunnen. 
Het is ook mooi om er een grote, rustieke kaars onder te zetten, hoewel de kaars natuurlijk niet kan branden onder de afgesloten stolp. Een oplossing hiervoor kan zijn om een elektrische kaars met LED lampje, op batterijen te gebruiken. 
Wat ik zelf erg mooi vind en wat ik al op meerdere plaatsen gezien heb, is om de stolp te vullen met een heel dun lichtsnoer met LED lampjes. Het snoer is bijna niet zichtbaar en als het donker is lijken er kleine lichtjes in de stolp te zweven. Dat ziet er heel sprookjesachtig uit! Enige nadeel is dat dit vooral 's avonds mooi is, overdag is het wat minder spectaculair omdat je het dan nauwelijks ziet. 


1 opmerking:

  1. Ziet er super leuk uit! Ik heb zelf veel beeldjes op mijn salontafel staan, ik heb dan geen kinderen maar ik begrijp het wel. Als mijn nichtjes en neefjes over de vloer komen met een verjaardag leg ik de beeldjes altijd wel op een veilig plek in plaats van op de salontafel hahah!

    BeantwoordenVerwijderen