zondag 16 augustus 2015

Gras pluimen

Gras en decoratie


Een paar grassprieten in vaasje zorgen meteen voor een zomerse uitstraling en maakt deze schaal met flesjes en accessoires net wat levendiger en minder saai.


Op dit moment kun je buiten genieten van bloeiende planten in weilanden en bermen. Vooral de vele verschillende soorten door elkaar zorgen voor een prachtig geheel. 
Aangezien ik veel buiten ben en met de hond door en langs de weilanden en bossen wandel, zie ik elke dag de prachtigste plaatjes. Het is dan ook altijd jammer wanneer de bermen gemaaid worden en alles weer kort en dor is. Ik heb deze keer een paar mooie en onbeschadigde graspluimen mee genomen om thuis in een vaasje te zetten.


De volle, grijs-bruine graspluimen staan in een grijs vaasje/kruikje. Het is gewoon van glas, met grijs/antraciet folie er op (mag niet in de vaatwasser!). Ik vind het mooi om het heel simpel te houden, het gras staat daarom zonder extra's nonchalant in de vaas. 
Het grijze vaasje staat op een wit houten dienblad, samen met verschillende theelichthouders en een kandelaartje. Het is leuk om verschillende vormen en materialen te gebruiken, zodat het een samengeraapt geheel lijkt, waardoor het geheel er spontaan en speels uit ziet. Om het dienblad nog wat op te vullen, liggen er glaskraaltjes bij.
Dit zijn allemaal spulletjes die ik nog had. Met een paar basis items, zoals een paar ondergronden (dienblad, schaal, bord) en wat accessoires (vaasjes, theelichthouders, flesjes) kun je eindeloos variƫren en deze steeds opnieuw gebruiken. Door regelmatig af te wisselen, lijkt het toch steeds weer iets nieuws en anders. Het witte dienblad heb ik bijvoorbeeld al vaak gebruikt (zie Schaal met kaarsjesDecoratie en kaarsjes), maar dat is ondertussen al weer een tijdje geleden, dus nu ik het nog eens uit de kast heb gehaald, is het weer leuk. Zo blijft het mogelijk om steeds van decoratie te wisselen, zonder steeds iets nieuws te moeten kopen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten