dinsdag 26 mei 2015

Plastic fantastic

Rubber vaasjes en buxus bolletjes

Deze plastic vaasjes met plastic buxusbollen zien er leuk uit, hebben geen onderhoud of verzorging nodig en kunnen bovendien wel tegen een stootje! Ideaal in een huis met (een) kleine kindje(s)...


Zoals ik al eerder schreef, heb ik de inrichting van mijn huis en vooral ook de decoratie een beetje moeten aanpassen aan de toenemende bewegingsmogelijkheden van mijn zoontje. Met 9,5 maanden gaat hij graag op onderzoek uit in de grote wereld, onze woonkamer dus. Hij kruipt en trekt zich overal aan op en wil natuurlijk het liefste ook overal aan, vooral aan dingen die daar eigenlijk niet voor bedoeld zijn. Nadat al een paar dingetjes gesneuveld zijn, gelukkig nog zonder dat iemand gewond raakte, heb ik een hoop weggeruimd. Voorlopig even wat minder neerzetten en vooral niets binnen zij n handbereik. Helemaal zonder decoratie is het echter ook erg kaal en ongezellig, dus ben ik op zoek gegaan naar peutervriendelijke en -veilige decoratie...

Geen glazen schalen, vazen of flessen, die om of zelfs kapot kunnen vallen, schalen of vaasjes met water zijn ook niet zo handig en te grote/hoge dingen, zoals takken, zijn ook uitnodigend om te grijpen. Het liefst dus iets wat redelijk compact is, vooral niet gevaarlijk (niet kapot kan vallen, erg zwaar is of juist met kleine onderdelen, zoals kraaltjes) en wat bovendien gauw weer terug gezet is, mocht het toch een keertje overhoop gehaald worden (niet te veel gefriemel dus) en dan moet het ook nog een beetje leuk zijn....


Deze grappige, felgroene bolvaasjes heb ik al een paar jaar geleden bij de Intratuin gekocht. Ze zijn van rubber gemaakt en daardoor flexibel en vervormbaar. Het merk "Le Sack" heeft hele leuke flexibele kunststof vazen. Kijk bijvoorbeeld eens op deze site: Cadeau.nl
De zachte vaasjes zijn natuurlijk nu ideaal om neer te zetten: ze zijn niet zwaar, kunnen niet kapot en bovendien zijn ze hartstikke leuk! Je kunt ze als gewoon als bolvaasje of naar binnen geklapt, als potje neerzetten.
In plaats van bloemen gebruik ik twee namaak buxus bolletjes, ook van plastic. Lekker makkelijk, want die hoeven geen water of andere verzorging en blijven bovendien altijd mooi. Ze kunnen ook nog eens niet kapot vallen en zijn niet zwaar, dus perfect voor nu! Plastic buxusbolletjes zijn tegenwoordig op veel plaatsen te koop en vaak niet duur, onder andere bij de Action of Xenos.


 

Zowel op de naar binnen geklapte vaasjes, als op de gewone staan de bolletjes leuk. Deze decoratie is natuurlijk super eenvoudig, daardoor oogt het mooi strak, maar het is bovendien zeer makkelijk. De vaasjes en/of bolletjes kunnen 100 keer omvallen (of omgegooid worden), je legt ze er gewoon weer op en het is klaar. Niet veel moeite, niks kapot, iedereen blij!
Om het geheel toch net een beetje meer aan te kleden, heb ik nog wat versiering aangebracht. Daarvoor heb ik verschillende lintjes (kant, grijs/wit geruit en grijze met stipjes) om de vaasjes geknoopt. Nog steeds heel simpel, maar toch net wat leuker.

  

  


1 opmerking:

  1. Ja met zon' peuter in huis, die graag op verkenning gaat, kan ik wel geloven dat je de inrichting wat moet aanpassen :-)
    Dit is een heel leuk idee, en het staat ook nog prachtig!
    Nog een fijne week,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen