maandag 13 oktober 2014

Kaarsjes & Decoratie

Nog meer gezelligheid: Decoratie met kaarsjes


Kaarsjes geven wat extra licht en vooral veel gezelligheid in de kamer. In deze donkere tijd vind ik het leuk om veel decoratie met kaarsjes of theelichthouders te maken. Zo wordt het overal in huis gezellig!

Nadat ik vorige week al het witte, houten dienblad met kaarsjes op de eetkamertafel had neergezet (zie Decoratie & Kaarsjes), om zo wat sfeer en gezelligheid te creëren, vond ik het leuk om op de salontafel een soortgelijke decoratie neer te zetten.
Het is mooi om op meerdere plaatsen bij elkaar passende decoratie in dezelfde stijl neer te zetten, zodat alles ook één geheel vormt.


Voor deze decoratie heb ik een kleiner wit houten dienblad gebruikt, zodat de basis dezelfde is als van het grote dienblad. Het is alleen rechthoekig van vorm in plaats van vierkant en iets kleiner, aangezien de salontafel ook niet zo groot is, is dat beter voor de verhouding en bovendien praktischer (zodat er ook nog wat plaats overblijft om het tafeltje te gebruiken).


Om in dezelfde stijl te blijven, heb ik hier ook gekozen voor glas, wit en zilver. Er staan twee glazen flesjes van verschillende vorm op en drie verschillende theelichthouders. Door het gebruik van verschillende, maar wel bij elkaar passende soorten flesjes en theelichthouders ontstaat een speels effect. Flesjes en theelichthouders zijn nu in vele soorten en maten te koop, o.a. bij Action, Xenos of Blokker.
Daarbij heb ik dezelfde glaskraaltjes (Xenos) gebruikt, doorzichtig en wit en ook de stoffen rozenblaadjes er bij gelegd. Als extra decoratie heb ik ook weer hartjes gebruikt, alleen nu geen houten hartjes maar metalen (Action). Verder ligt er nog een kleine stoffen bloemetje bij (Action), hier een Gerbera, maar een namaak Orchidee (Phalaenopsis) zou ook mooi uitzien.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten