zaterdag 30 mei 2015

Simpele schalen

Eenvoudig en mooi


Een mooie schaal heeft niet altijd (veel) decoratie nodig. Eenvoudig kan ook heel mooi zijn!

Zoals ik in mijn vorige post (Plastic fantastic) al schreef, moet de decoratie in mijn woonkamer tegenwoordig vooral peuter-proof zijn, nu mijn zoontje rondkruipt, zich overal aan optrekt en overal aan zit. Veilig voor mijn zoontje en makkelijk voor mama!


De schaal ziet uit alsof hij van steen of beton gemaakt is, maar is gewoon van plastic. Ik heb hem een tijd geleden gekocht (bij Nanu Nana) en ook al vaker gebruikt, onder andere bij Kaarsen verzameling en Voorjaarsschaal. De plastic schaal is niet zwaar en kan bovendien niet kapot vallen. Je hebt hem ook gauw opgepakt en even weggezet. Op de schaal ligt een namaak waterlelie. Dit is een waterlelie bloem op een blad, gemaakt van foam. Het is één geheel en eigenlijk is het een drijver, die dus op een schaal of in een bak met water gelegd kan worden (zoals bijvoorbeeld bij deze Schaal met waterlelie). Nu ligt hij echter op het droge en dat staat ook mooi. Ik heb hem ooit eens bij Wohnwelt Pallen gekocht, maar zag ze laatst ook bij de Intratuin (die nu Praxis Tuin heet). De waterlelie kan overigens gewoon onder de kraan schoongemaakt worden en dan even droog deppen. Als extra decoratie heb ik er nog een paar glassteentjes ingelegd.


Deze houten schaal is gemaakt van allemaal schijfjes van takken in verschillende maten. Ik heb hem jaren geleden eens bij de Trendhopper gekocht en onlangs weer eens op zolder gevonden. Bij de Trendhopper hebben ze eigenlijk altijd super leuke decoratie, kijk ook eens op hun site: Trendhopper Woon-deco.
Aangezien de schaal op zich al een blikvanger is, hoeft er niet perse iets op te liggen. Een paar leuke (foam)bloemen of een paar mooie stenen zouden leuk staan, maar het hoeft niet.

Beide schalen staan leuk op de eettafel. Ze zijn veilig, makkelijk en zien er leuk uit. Zo staat er toch iets decoratiefs op tafel en ziet het er gezellig uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten