zaterdag 20 februari 2016

Potroosjes

Schattige, kleine roosjes


Deze potroosjes zijn op zich al heel leuk en als ze met z'n tweeën op een schaal staan, vormen ze een schattig en romantisch geheel. Leuk op tafel of op een kast en als ze openbloeien worden ze nog mooier!


De windlichten waren de hele winter gevuld met dennenappels (zie ook Herfst in huis). Leuk, makkelijk en passend bij het seizoen. Ondanks dat het deze week nog gesneeuwd heeft, beginnen toch langzaam de voorjaarskriebels te komen... Tijd voor iets nieuws!.

Dennenappels horen niet echt bij het voorjaar, dus die zijn er nu uit. Eigenlijk wilde ik, als typische voorjaarsbloem graag een potje met Hyacinthen(bollen), maar die waren toevallig uitverkocht toen ik in de winkel was. Toen zag ik deze potroosjes en omdat ik geen zin had om nog eens terug te komen voor de Hyacinthen én omdat ik ze eigenlijk ook wel heel leuk vond, heb ik die genomen. Achteraf was ik er wel blij mee, want het is weer eens iets anders. De groene blaadjes zorgen voor wat kleur en de fijne, witte roosjes zien er lief en romantisch uit.

   
De potroosjes staan in de windlichten. Om het bruine, plastic potje wat om de kluit zit, te verbergen, heb ik er wat vezeldoek omheen gedraaid. De windlichten staan op een rechthoekig, houten dienblad. Eventueel kan de bodem van het dienblad nog wat bedekt worden, bijvoorbeeld met wat glaskraaltjes, steentjes, pareltjes, vruchtjes of andere kleine decoratie. Ik heb dat nu even niet gedaan, omdat deze schaal nu net op een hoogte staat waar onze kleine boef aan kan en ik geen zin heb om als een politie agent rond de schaal te lopen, zodat de steetjes of kraaltjes er niet steeds uitgehaald worden. Zo leeg oogt het natuurlijk wel heel strak en basic. Het zou ook nog mogelijk zijn om een kanten kleedje in het dienblad te leggen, zodat er toch wat "vulling" ligt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten