zondag 13 september 2015

Schilderij met kant

Tafelkleedje aan de muur!


Dit zelfgemaakte "schilderij" van een ingelijst gehaakt tafelkleedje doet me denken aan een soort mandala en door het contrast van wit op (donker) grijs steekt het mooi af. Makkelijk zelf te maken en leuk om op te hangen.


Na een fijne vakantie heb ik weer veel inspiratie opgedaan! Bovendien wordt het ondertussen al weer aardig vroeg donker en lijkt de herfst langzaam te beginnen. Hoogste tijd om in huis weer van alles te knutselen en het gezellig te maken met wat deco en kaarsjes.
Een van de ideeën waar ik in deze vakantie eindelijk eens aan toe kwam, was om iets te doen met de kanten tafelkleedjes en onderzetters die ik nog had liggen. De handgemaakte spreitjes waren van mijn inmiddels overleden oma, die ze zelf gemaakt heeft. Extra speciaal dus. Ik vond ze wel leuk en aangezien de brocante deco tegenwoordig helemaal in is, zijn die tafelkleedjes nu ook weer hartstikke hip. Ik wilde er echter eens iets anders mee dan gewoon op tafel leggen, dus probeerde ik er een schilderij mee te maken!



Bij de Action heb ik een eenvoudige witte (foto)lijst met glasplaat gekocht. Het wit van de lijst past mooi bij het wit van het kant. Bovendien past wit ook goed bij de rest van mijn interieur. Als achtergrond heb ik het stuk karton gebruikt dat in de lijst zat, tussen de achterkant en glasplaat in. Ik heb witte en zwarte acrylverf gemengd tot een mooie grijze kleur en het karton hiermee geverfd. Twee keer verven was wel nodig om een mooi dekkend resultaat te krijgen. Het grijs lijkt op de foto wel wat donkerder, in het echt is het iets lichter, maar donker genoeg om een mooi contrast te maken met het wit van de lijst en het kant.
Het tafelkleedje met de achtergrond in de lijst leggen en deze toe maken... en klaar is het al!


Het resultaat is best leuk en er zijn nog vele variaties mee mogelijk: andere vorm en grootte van lijst en/of kant, andere kleuren achtergrond, maar ook andere kleurcombinaties door een andere kleur lijst te kiezen en de kanten tafelkleedjes te verven met textielverf. Ook is het leuk om een hele grote lijst te nemen en hierin een collage van verschillende kanten tafelkleedjes en onderzetters te maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten