maandag 21 september 2015

Cadeau versiering

Romantisch cadeau voor een bruiloft


Een mooi verpakt of versierd cadeau ziet er feestelijk uit. Het is leuk om iets moois te geven en zeker voor een bijzondere gelegenheid als een bruiloft, mag het cadeau wel bijzonder verpakt zijn.


Afgelopen vrijdag trouwde een lieve vriendin van mij en ik mocht er op deze bijzondere dag bij zijn, om het huwelijk mee te maken en feest te vieren. Het was een mooie dag, gelukkig goed weer, een gezellig feest en vooral een prachtig bruidspaar! Natuurlijk wil je dan ook een bijzonder cadeau geven op zo'n bijzondere dag en dat werd dit doosje met romantische versiering.
Op de uitnodiging stond, zoals vaak, als cadeautip een envelopje. Dus het cadeau werd een geldbedrag, alleen is een envelop waar geld in zit, niet heel spectaculair om te overhandigen. Het is wel zo leuk om het geheel een beetje apart te verpakken, zodat het toch ook bijzonder uitziet. Zoals ik al eerder beschreef, is een cadeauversiering of -corsage heel geschikt om van een eenvoudig pakje of envelopje toch een mooi en apart cadeau te maken. Kijk voor meer voorbeelden ook op Cadeau corsagesPaarse cadeaucorsageCadeau corsage voor een bruiloft en Cadeaucorsage met roosjes.


Het geld zit in een roze kartonnen doosje, zo is het goed verpakt en dit is meteen een leuke basis. Voor op het doosje heb ik een cadeau versiering gemaakt. Eigenlijk een soort cadeaucorsage, maar deze keer zonder (verse) bloemen. Eerst heb ik van fel roze aluminium draad een soort frame gemaakt. Daarna een snoer van parels op wikkeldraad gemaakt en dit door het frame geweven, net als een sliertje roze lint. Ik had nog een paar zilverkleurige lijmfiguren liggen (zie Lijmfiguren) en deze heb ik er op geplakt. Twee houten hartjes, wel zo romantisch, er bij en tot slot het geheel nog omwikkeld met roze pitriet. Aan de uiteinden zit een lusje, zodat er lint doorheen kan, om de versiering om het doosje te binden. Naderhand heb ik het geheel nog in cellofaan folie ingepakt en met een mooie strik versierd.


1 opmerking: