dinsdag 6 oktober 2015

Gepimpte pompoenen

Stijlvolle Halloween


Het is oktober, herfsttijd en bijna Halloween. Bij herfst en Halloween horen natuurlijk pompoenen! Ze zijn dan ook weer volop verkrijgbaar in allerlei soorten en maten. Ik vind pompoenen altijd heel leuk, maar deze zilveren en hoogglans witte varianten zijn niet alleen heel modern, maar passen ook prima bij de rest van het interieur!

Pompoenen zijn toch voornamelijk geel en oranje, soms met wat wit of groen, maar niet echt de kleuren van mijn inrichting. Nu zag ik laatst op de blog van 24 Cottonwood Lane (24 Cottonwood Lane) een heel leuk idee om pompoenen te "pimpen". Lees voor de beschrijving op de blog DIY Halloween Pumkins en kijk ook eens op Kid friendly Halloween pumkins voor de allerleukste ideeën voor pompoenen voor kinderen, bijvoorbeeld dieren of Minions.


Mijn vader bracht me vorige week deze mooie pompoenen, die hij bij de lokale boer gehaald had. Daar zijn vaak de mooiste en grootste exemplaren verkrijgbaar, voor een prikje. In het weekend ben ik er mee aan de slag gegaan...
Eerst heb ik de pompoenen met spray verf gespoten, ene zilverkleurig en de andere (hoogglans)wit. Dit gaat vrij makkelijk, al heb ik ze wel in twee keer moeten spuiten, eerst de onderkant en daarna de bovenkant. De witte kleur is wat moeilijker omdat deze minder goed dekt en de verf gauw uitloopt, als je goed kijkt lopen er onderlangs wat "tranen". Ik heb de pompoenen niet voorbehandeld, eigenlijk niet eens afgewassen. Op zich is dat geen probleem, maar achteraf merk ik wel dat de verf makkelijk loslaat. Oppassen dus met stoten! Misschien zou de verf beter gehecht, als ik een primer gebruikt had of ze ontvet. Beetje voorzichtig zijn dan maar, ze liggen nu goed en het is toch niet de bedoeling om er nog aan te zitten of ze te verplaatsen.


De zilverkleurige pompoen heb ik beplakt met verschillende soorten wit kanten lint en daarna beplakt met plak pareltjes. Er was zelfklevend lint (Action) bij, waar aan de binnenkant een plakstrookje zit en het gewone lint heb ik gespannen en toen met een krammetje vastgezet. Bij het decoreren is het ook belangrijk om goed op te letten, omdat de verf laat gemakkelijk los laat, dus oppassen voor stoten of lostrekken van iets wat erop geplakt zit. De steel is afgewerkt met zilverkleurige aluminium draad.
De witte pompoen heb ik naturel gelaten, aan de steel heb ik de drie takjes met (foam)besjes bevestigd en het geheel met dunne stof afgewerkt. Tot slot is de zijden witte Orchidee er op geplakt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten