donderdag 18 september 2014

Mini schaaltje

Mini schaaltje met decoratie


Een klein schaaltjes met wat accessoires is ideaal op een plek waar wat decoratie wel gezellig is, maar weinig plaats is. Op het toilet, op de trap of op een klein bijzettafeltje bijvoorbeeld...

Onlangs was ik weer eens even bij de Action, waar ze altijd wel leuke decoratie spulletjes hebben. Deze keer zag ik er deze schattige flesjes met een kanten strikje. De flesjes hebben allemaal verschillende vormen en zien er een beetje "antiek" en vooral heel decoratief uit. Die kon ik natuurlijk niet laten staan!


Ik heb extra voor flesjes met verschillende modellen/vormen gekozen, voor een "bij een geraapt" en speels effect. De kanten strikjes zaten er al om, maar als je andere flesjes gebruikt en combineert kun je er natuurlijk alsnog zelf een strikje om doen!
De flesjes staan in een groepje bij elkaar op een zwart keramisch schaaltje wat ik nog had (van Ikea, volgens mij hebben ze die nog steeds). Dit is eigenlijk een onderzetter voor kaarsen, maar ook prima als mini schaaltje te gebruiken. In principe kun je iedere ondergrond gebruiken, een klein dienblad of een mooi (plat) bordje doen het ook prima!
Als decoratie is er een wit houten hart gebruikt (ook Action), een witte foam bloem, een witte papieren Gerbera en doorzichtige en witte glazen deco kraaltjes.


Ik heb hier ook gekozen om het glas te combineren met zwart en wit, voor een strak en modern effect. Hierdoor vallen de glazen flesjes en hun vormen ook goed op en bovendien past dit ook goed in mijn interieur met zilver, zwart, wit en groen. Door juist kleuraccenten aan te brengen ontstaat een heel ander effect. 
Doordat het een klein, compact geheel geworden is, is dit ideaal om ergens in een hoekje te zetten... Op een bijzettafeltje, op het toilet, of op een nachtkastje. Ergens waar niet veel plaats is, maar wat aankleding toch leuk staat.


1 opmerking:

  1. Dat is idd perfect om een hoekje op te fleuren, ik vind de decoratie heel mooi, glazen flesjes en witte bloemen... twee van mijn favorieten :-). Je hebt er een prachtig geheel van gemaakt Ellen!
    Nog een fijne dag,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen